måndag 25 nov, 2024

2,000 virtuella interaktioner hölls på Aviareps Nordic Virtual Travel Fair

Foto:Aviareps

Dela

Foto:Aviareps

Aviareps Nordiska virtuella resemässa 11-12 november samlade cirka 200 besökare som interagerade med 27 utställare från hela världen. Nästan 2000 virtuella interaktioner genomfördes mellan besökare och utställare.

Tapani Kauhanen, Aviareps Nordic General Manager, säger: “Detta var ett mycket spännande och utmanande projekt för vårt team. Det var första gången vi arbetade med ett virtuellt mässprojekt med ganska tight schema. Vår ursprungliga plan var att arrangera vår årliga nordiska roadshow i verkliga livet (IRL), men på grund av rådande situation med Corona överförde vi projektet till ett virtuellt evenemang inom en månad. Evenemanget skilde sig inte så mycket från ett liveevenemang då tekniken och avatarer fungerade bra. Resemässans huvudmål uppnåddes, vilket var att skapa nya kontakter och relationer samt underhålla de gamla. Dessutom var det intressant att observera att vissa av utställarna är mycket aktiva att visa upp sin destination och produkt på marknaden, vilket ökar chansen att ta marknadsandelar och öka sin försäljning i ett längre perspektiv. Det verkar som att marknadsaktiviteter även i dessa dagar av covid-19 kommer att belönas senare.

Dalma Horvath-Ibolya från Ungerns Turistbyrå HTA säger: Jag är så glad att Aviareps Nordics inte ställde in sin årliga roadshow utan kom på den fantastiska idén att ha en virtuell mässa! De utställare som representerade Ungern som turistmål var upptagna med besökare och vi hade fantastiska virtuella möten! Vi ser fram emot att träffa alla nästa år igen så att vi kan njuta av ett gott glas ungerskt vin personligen!

LIVE RIGA – The Official Tourism Development Bureau of the capital of Latvia, var en av utställarna. Sergejs Moldovans från Live Riga sammanfattar: Norden har historiskt sett varit en viktig marknad för staden Riga. Medan pandemin fortfarande är bland oss ​​ser vi att de nordiska researrangörerna och resebyråerna som vanligtvis inte inkluderar Riga i sin produktportfölj nu erbjuder och säljer Riga till sina kunder, vilket gör oss mycket nöjda.

Katharina Wiig från Resebyrån Unikereiser i Norge sammanfattar eventet från hennes perspektiv: ”Den virtuella mässan var fantastisk, med många spännande utställare och ny inspiration”.

Aviareps Nordic planerar att ordna ytterligare roadshows och mässor både IRL och virtuellt under 2021.

Dela

Relaterade inlägg

Reserapporten är en ny marknadsrapport från rese- och turismbranschen där vi presenterar statistik från det...
Skidsemester är populärt – men kostar också en rejäl slant. För en barnfamilj kan sportlovsveckan...
Kiruna Lappland stärker sin roll som en framstående internationell destination genom sinmedverkan på Swedish Workshop...
Statligt ägda marknadsföringsbolaget Visit Sweden har gjort en omfattande analys av turistmålgruppen för Sverige, som innefattar cirka 80...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy