Stromma kommer att sälja och marknadsföra GMÅABs guidade båtutflykt mellan Stockholm och Mariefred med ångfartyget Mariefred i sina kanaler.
Ångfartyget Mariefred har sedan 1903 årligen varit i trafik på traden Stockholm-Mariefred och har därmed en unik historia. Idag är turen en heldagsutflykt med guidning och besök i Mariefred och/eller på Gripsholms slott. Ombord finns både passagerarutrymmen och restaurang i tidstypiska varsamt renoverade salonger.
Turen kommer även fortsättningsvis att köras i GMÅABs regi men även säljas och marknadsföras under Strommas varumärke Strömma Kanalbolaget där en stor del av kryssningarna bygger på kulturella och historiska upplevelser.
– Syftet med samarbetet är att vi ska stärka varandra, säger Peter Henricson Affärsområdeschef Stromma Sverige. Via Strommas försäljnings- och marknadskanaler når GMÅAB en bredare och förhoppningsvis ny målgrupp samtidigt som Strömma Kanalbolaget stärker sitt utbud med denna historiskt unika tur. Det är en win win-situation helt enkelt.
Årets kryssningar mellan Stockholm och Mariefred startar den 2 juni, sista turen för säsongen går den 2 september. Kryssningen kommer att säljas och marknadsföras i Strommas kanaler under namnet Mälarkryssning till Mariefred.