söndag 24 nov, 2024

Prestigefyllt pris till KLM i Guldnyckeln 2018

Dela

Foto:KLM

Tillsammans med kommunikationsbyrån Pool, vann KLM i förra veckan guld i kategorin ”Resor, transporter & fordon”.

För den skandinaviska kampanjen The Amsterdam Sneaker på Guldnyckelgalan. Kampanjen lanserades 2017 och skapade på kort tid ett stort intresse från allmänheten.

Kampanjens mål var att lyfta Amsterdam som stad och, i kontrast till andra storstäder, visa hur promenadvänlig den är. Som svar på det togs en specialanpassad sko fram i syfte att maximera upplevelsen. Kampanjen blev en stor framgång och intresset för de exklusiva skorna likaså. Pengarna från försäljningen gick oavkortat till UNICEF.

– Det känns otroligt roligt att inspirera människor till äventyr och att upptäcka nya delar av Amsterdam till fots samtidigt som vi med kampanjen kunnat hjälpa UNICEF i sitt betydelsefulla arbete, säger Carina Berqvist, kommunikationschef Air France och KLM i Norden.

Kort om The Amsterdam Sneaker

-Lanserades Q1 2017 i Danmark, Norge och Sverige
-Fick flest filmvisningar på Youtube i Norge och Sverige Q1 2017
-Har tidigare belönats med brons i 100Wattaren
-398 968 visningar på Youtube

Dela

Relaterade inlägg

Boeings vd Kelly Ortberg medger nu att flygplanstillverkaren har allvarliga problem med företagskulturen och har...
Boeing kommer att säga upp över 2.500 anställda i USA, rapporterar Reuters. Uppsägningarna är en...
Ett SAS-flygplan från Arlanda till Miami har fått vända efter kraftig turbulens över Grönland. – Vi...
Turkiet, blir det senaste tillskottet i deras nätverk av resmål. Flygningar till Istanbul IST kommer...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy