Torsdagen den 17 maj deltog Tallink Grupp genom varumärket Tallink, i Asiens största turistmässa, ITB China, som arrangerades i Shanghai.
Tallink stod som segrare av Global GOLD-priset i CTW Chinese Tourist Welcome Awards i kategorin: Bästa Produktinnovation. Vinsten tillkännagav därigenom Tallink Grupps stora satsningar för att förbättra kvaliteten på den service som kinesiska turister erbjuds ombord på Tallink och Silja Lines fartyg. Utmärkelsen är starkt erkänt inom och utanför Kina som den viktigaste kvalitetsstämpeln för utresande på den kinesiska marknaden.
– ”Antalet kinesiska och asiatiska turister som reser ombord på Tallink och Silja Line-fartyg har ökat betydligt de senaste åren, och som det största rederiet i Östersjön har vi därför anpassat våra tjänster så att vi kan erbjuda asiatiska kunder de typerna av tjänster och komfort de är vana vid”, säger Paavo Nõgene, VD för Tallink Grupp.
– ”Det är ett stort erkännande och en trevlig överraskning för all vår personal, att varumärket Tallink har fått ett så prestigefyllt pris på världens snabbast växande turistmarknad för andra gången, och den här gången blivit tilldelad en guldnivå”, fortsätter Nõgene,
Enligt Nõgene har Tallink kontinuerligt investerat i att utveckla tjänster som syftar till att tillgodose alla sina kunders behov, inklusive de från Kina och andra asiatiska länder, på alla sina rutter. Det är dessa specifika investeringar och insatser som nu har erkänts med CTW-pris.
– ”Vi har till exempel kinesiskt talande kundtjänstvärdar och värdinnor på våra kryssningsfartyg från Sverige och Finland under högsäsong, samt på vår Helsingfors – Tallinnrutt. Dessutom uppmärksammar vi den kinesiska nyårssäsongen, samtidigt som vi har restaurangmenyer, shoppingkataloger och annat informationsmaterial tillgängligt på kinesiska, koreanska och japanska”, säger Paavo Nõgene, VD för Tallink Grupp.
– ”Vi tar hänsyn till asiatiska kunders preferenser när vi väljer produkter till våra ombordbutiker och erbjuder även kundsupport i Mandarin, både i form av en Mandarin-språkwebbplats och på sociala medier som WeChat och Weibo”, fortsätter Nõgene.
För femtonde gången ger China Outbound Tourism Research Institute (COTRI) ut turistnyttautmärkelsen, i år i fem olika kategorier: Produktinnovation, Marknadsföring, Servicekvalitet, Internet/Media och övergripande prestanda. Utmärkelserna tillkännagavs på Kinas största B2B-turismmässa, ITB China i Shanghai.