Vilket är en del i ett omfattande utvecklingsarbete för att stärka och positionera respektive bolag, men också för att öka kännedomen om koncernen som helhet.
Den nya designen, som har tagits fram i samarbete med Ulf Sandberg, ska bidra till att bättre kommunicera den kvalitetsstämpel som Unlimited faktiskt står för.
En av utmaningarna med Unlimiteds affärsmodell som har 12 nischade bolag, är kännedom på marknaden. De senaste två åren har företaget därför drivit ett omfattande tillväxtarbete med fokus på digitalisering och hållbarhet. Med detta arbete har koncernen för avsikt att förstärka sin värdegrund med passionerade specialister och nytänkande entreprenörer med omtanke i stort och smått.
– Marknaden växer och allt fler kunder söker unika upplevelser, hög kvalitet och personlig service. Vår affärsmodell ligger helt rätt i tiden då vi går till marknaden med nischade bolag inom respektive segment. Var och en med en premieposition inom sin nisch. Vi har nu landat i en ny varumärkesplattform för koncernen som ytterligare förstärker vår position. Var och en av oss är passionerade specialister och tillsammans är vi UNLIMITED, säger Johan Kvist, vd och koncernchef på Unlimited Travel Group.
Den nya designen tar avstamp i vår planet och har formen av en glob, fylld av punkter som symboliserar koncernens samling av specialister, platser och upplevelser. Färgerna bildar en skala, en gradient som går från mörk till ljusare blå mot en varm gul, vilket ger volym och skapar dynamik.
– Vi vill att fler ska känna till våra fantastiska produkter och tjänster. Vår nya visuella identitet med en ikonisk glob är en viktig pusselbit i vår förändringsresa. Logotypen är nu helt i linje med vår strategiska inriktning och utveckling av koncernen och alla dess bolag, fortsätter Johan Kvist.