Vasaloppet förstärker organisationen och anställer Erika Christensson som ny marknads- och försäljningschef.
Erika kommer närmast från ett jobb som chef för content och digitala kanaler på Sveaskog, men är mest känd från sin tid på SVT där hon under elva år bland annat jobbat på SVT Sport och med Vinterstudion.
Vasaloppets nya marknads- och försäljningschef har under sin tid som projektledare på Vinterstudion varit på plats i Berga by, i Mora och vid kontrollerna längs spåret och upplevt Vasaloppet på nära håll.
– Jag har imponerats av Vasaloppets organisation och den kvalitet som de erbjuder både deltagarna och alla vi som finns på plats runt spåret. Att få chansen att vara en del av den här organisationen känns oerhört inspirerande och jag längtar redan nu tills jag är på plats, säger Erika Christensson.
Erika får nu ansvaret för Vasaloppets marknads- och försäljningsavdelning som under de senaste åren tagit stora kliv framåt inom flera områden för att bredda Vasaloppets produktutbud och tjänster samt relationen till de omkring 100 000 deltagarna i löp-, cykel- och skidloppen.
– Vasaloppet är ett evenemang som hela tiden utvecklas och med Erikas kompetens kommer vi kunna fortsätta denna resa in i framtiden, säger Vasaloppets vd Eva-Lena Frick.
– Vasaloppet har ett starkt utvecklingsarbete igång och det är i detta som jag tar vid, att fortsätta skapa upplevelser för deltagarna, publiken och tv-tittarna där tradition möter innovation, bland annat genom nya digitala möjligheter, säger Vasaloppets nya marknads- och försäljningschef Erika Christensson.
Erika Christensson börjar den 11 februari och kan därmed vara med under Vasaloppets vintervecka som inleds med Kortvasan den 22 februari och avslutas med den 95:e upplagan av Vasaloppet söndagen den 3 mars.