Flygbolaget SAS internationella bokningssystem har drabbats av ett tekniskt problem, som gör det svårt för passagerarna att se befintliga bokningar.
Det påverkar däremot varken incheckning på flygplatser eller flygtrafiken.
– Vi arbetar för fullt med att lösa problemet, säger Freja Annamats, presschef på SAS Sverige.
Sedan 13.30-tiden i dag, torsdag, är det svårt att komma åt bokningar och checka in via internet för kunder som har bokat SAS-biljetter. Problemen gäller SAS-bokningar i hela världen.
– För tillfället har vi ett tekniskt problem kopplat till bokningssystemet som gör att det är svårt att se bokningar på vår hemsida. Vi arbetar för fullt med att lösa problemet och hoppas att det ska vara så löst så fort som möjligt, säger Freja Annamats, presschef på SAS Sverige.
Problemet gäller bara möjligheten att komma åt egna bokningar digitalt:
– Man kommer inte åt bokningen via sajten, men checkar in som vanligt på flygplatsen, säger Annamats.
Strax före klockan två återkom SAS Sveriges presschef och berättade att felet nu är avhjälpt. Hon uppgav då också att även andra flygbolag, bland andra KLM, drabbats av samma fel.
Källa:aftonbladet.se