fredag 18 okt, 2024

Rusning till klassiska tågluffarbiljetten

Dela

Foto:eurailgroup.org

Suget efter att åka på tågsemester i Europa fortsätter att öka kraftigt bland svenskarna.

Försäljningen av interrailkort har hos en av de största svenska aktörerna ökat med 100 procent under årets fem första månader jämfört med samma period i fjol, rapporterar SVT. Enligt företaget Silverrail, som distribuerar tjänsten till svenska återförsäljare, såldes 17.000 interrailkort till svenska återförsäljare under 2018. I år, efter bara fem månader, är man uppe i samma nivåer.

”Det är en 100-procentig ökning, och det är anmärkningsvärt. Oavsett om du säljer läsk, resor, eller vad som helst så är en ökning på exempelvis 10 procent fantastiskt. Detta är något annat”, säger Jonas Falk, ansvarig för internationellt resande på Silverrail, till SVT.

Källa:TT

Dela

Relaterade inlägg

Tillbaka på jobbet och nästan ett år kvar till nästa semester. Så hur bevarar man...
Rederiet Viking Line och HockeyAllsvenskan har skrivit under ett partnerskap för säsongerna 2024/2025 och 2025/2026....
Flera turister uppges ha skadats i samband med att en isgrotta på Island kollapsat, rapporterar...
First North-listade rese- och eventbolaget Unlimited Travel redovisade en omsättning på 172 miljoner kronor (155)...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy