fredag 20 sep, 2024

SAS är för långsamma med återbetalningar

Dela

Foto:SAS

SAS tar för lång tid på sig att återbetala inställda resor, och dessutom vilseleder flygbolaget de som köpt sina biljetter via en resebyrå. Det menar Konsumentverket, rapporterar Sveriges Radio. Myndigheten inledde en tillsyn av SAS i våras, och den har nu lämnats vidare till Konsumentombudsmannen (KO).

KO har nu möjlighet att utdela vite eller att stämma SAS. Flygbolaget försvarar sig med att återbetalningarna kommer.

”Alla som har rätt till återbetalning kommer att få sina pengar, men det kommer tyvärr för vissa fortfarande ta tid”, säger SAS kommunikationschef Karin Nyman till Sveriges Radio.

Källa:TT

Dela

Relaterade inlägg

Tillbaka på jobbet och nästan ett år kvar till nästa semester. Så hur bevarar man...
Rederiet Viking Line och HockeyAllsvenskan har skrivit under ett partnerskap för säsongerna 2024/2025 och 2025/2026....
Flera turister uppges ha skadats i samband med att en isgrotta på Island kollapsat, rapporterar...
First North-listade rese- och eventbolaget Unlimited Travel redovisade en omsättning på 172 miljoner kronor (155)...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy