fredag 10 jan, 2025

Konsumentverket inleder tillsyn mot SAS

Dela

Många personer har anmält SAS till Konsumentverket eftersom de inte fått tillbaka pengar för inställda resor under coronapandemin.

Nu väljer Konsumentverket att inleda ett tillsynsärende mot flygbolaget, rapporterar DN.

– Vi ser i våra anmälningar att de förefaller vara sena med flera återbetalningar, säger Maja Lindstrand, jurist på Konsumentverket, till tidningen.

Enligt Konsumentombudsmannen (KO) ska SAS återbetala inställda resor inom sju dagar. Senast den 3 februari ska flygbolaget presentera hur många kunder i december och januari som fått vänta på sina pengar längre än så.

Om det slås fast att SAS brutit mot KO:s regler riskerar de en miljon kronor i vite.

Källa:TT

Dela

Relaterade inlägg

Vill du att din reskassa ska räcka längre? FOREX senaste Semesterindex, som visar vad det...
Malta är på väg att överträffa 3,5 miljoner turistankomster under 2024, en betydande ökning från...
Listan för 2025 har utvecklats i nära samarbete med Nat Geos team av reseexperter och...
Tillbaka på jobbet och nästan ett år kvar till nästa semester. Så hur bevarar man...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy