När Evimetrix genomfört sin årliga undersökning där de mäter erfarenheter och attityder gentemot mer än 400 varumärken i 30 branscher, vinner Hertz pris för starkast varumärke i kategorin internationell biluthyrning för fjärde året i rad.
Varumärkespositionen som utgör grunden för utmärkelsen Swedish Brand Award bygger på måtten Nöjd Kund Index (NKI) och kännedom. Genom att väga de två måtten mot varandra blir det möjligt att jämföra olika varumärken oberoende av storlek.
”Vilket fint kvitto på att det vi jobbar med varje dag ger resultat. Vi är väldigt glada över att ha vunnit detta pris igen och kommer att fortsätta fokusera på att jobba med det som är viktigt för våra kunder – nämligen kunniga och serviceinriktade medarbetare, attraktiva prisnivåer och digitala lösningar. Jag vill skicka ett riktigt stort tack till alla mina kollegor ute i landet som gör detta möjligt.” säger Hertz marknadschef Anders Tärnell.
Enligt Pressmeddelande.