Med Martin får SCR en vd med överlägsen kännedom om både marknaden och organisationen, i kombination med en ambition och vision att utveckla branschens förutsättningar med fokus på marknadsföring och branschutveckling, säger Michael Carlsson, styrelseordförande för SCR.
Martin Juhos har en lång bakgrund som marknadschef på SCR. De senaste två åren har han arbetat som marknadschef på konsultbas, parallellt med att han drivit en egen verksamhet med fokus på marknadsföring av skandinaviska campingplatser i Tyskland och Nederländerna. Han har en bred erfarenhet inom marknadsföring och digital utveckling, och hans bakgrund inkluderar utöver SCR också ledande roller på IT-bolag, start ups och börsbolag med fokus på bland annat turistmedia och digital tjänsteutveckling.
-Med mer än 1 miljon gäster om året skapar Sveriges campingplatser inte bara oförglömliga semesterupplevelser, utan de är också väsentliga för svensk turismekonomi. Jag ser fram emot arbetet med att utveckla den positionen både i Sverige och internationellt tillsammans med branschen och teamet på SCR, säger Martin Juhos, vd för SCR.
Martin Juhos efterträder Peter Jansson, som har fungerat som tillförordnad vd för SCR sedan en tid tillbaka, och som nu fortsätter sitt tidigare uppdrag som administrativ chef. SCR samlar mer än 300 campingföretag i ett gemensamt nätverk för att marknadsföra branschen nationellt och internationellt, möjliggöra erfarenhetsutbyte, påverka omvärlden och driva gemensam utveckling.
-Nu fortsätter arbetet med att kontinuerligt utveckla våra produkter och tjänster för att möta marknadens krav framöver. Jag ser fram emot att få samarbeta med Martin Juhos i vår gemensamma resa framåt, säger Michael Carlsson.
Enligt Pressmeddelande.