Konsumentverket kräver Apollo på svar – efter att kunders priser på paketresor har höjts i samband med betalning. Enligt resebolaget beror det på ett tekniskt fel.
– Vi har arbetat länge med att få till en lösning, säger Martina Krantz, pressansvarig.
Sen årsskiftet har fem personer anmält Apollo till Konsumentverket för vilseledande marknadsföring.
I ett brev som myndigheten har skickat framgår det att resebolaget har marknadsfört paketresor till ett visst pris – men att priset sen har höjts när köpet ska genomföras. Några anmälare har uppgett att de har uppdaterat hemsidan och sökt efter resan på nytt, varpå de har fått upp ursprungspriset igen – för att sen återigen få ett nytt, högre pris strax före betalning.
Nu kräver Konsumentverket att Apollo senast den 3 juli svarar på varför priserna ändras.
Apollo om felaktiga priserna
Enligt Martina Krantz, pressansvarig på Apollo, beror prishöjningarna på ett tekniskt fel som resebolaget har haft ”sen en tid tillbaka”.
Källa:Expressen.se