Namnbytet till Öresundslinjen är ett steg för integrationen med Molslinjen. Den satsning som ForSea påbörjat med investeringar i kundupplevelse, serviceutbud och hållbarhet bygger Öresundslinjen vidare på.
Först ut i flottan blir elfärjan Tycho Brahe, som den 4 oktober är tillbaka på överfarten, efter ett planerat varvsuppehåll, med Öresundslinjens ny logo, färger och fräsch interiör. Butiker, caféer och barer har fått nytt liv och ger alla som turar en ny upplevelse. Self service koncept är mer utbyggt för alla bilresenärer som behöver en paus på vägen mellan Sverige och Danmark.
ForSea fick sitt namn 2018, när dåvarande HH Ferries strävade efter att bli regionens mest hållbara transportföretag. För att understryka den ambitionen fick rederiet namnet ForSea.
”ForSea har varit ett starkt varumärke med fokus på hållbarhet och det har varit lockande att behålla det, men efter lite övervägande anser vi att vi bör införlivas i Molslinjens linjestruktur och ForSea blir Öresundslinjen”, förklarar Molslinjens CEO, Kristian Durhuus.
Han tillägger att namnbytet också signalerar en mer geografisk koppling till hela Öresundsregionen.
Namnbyten för med sig en del nytt. Upplevelsen av en skön paus mitt på Öresund förändras inte. Här fortsätter färjorna med restauranger, butiker och barer skapa en unik mötesplats, samtidigt som de utgör en flytande bro mellan Sverige och Danmark.
”Vi startar transformationen lugnt och sansat, så det kommer att ta lite tid innan vi kan säga att namnbytet och hela omprofileringen av överfarten är klart. Vi gör det i en takt som våra nästan sju miljoner årliga gäster kan följa med i”, säger Kristian Durhuus.
Förutom färjeöverfarten Öresundslinjen ingår även Molslinjen, Bornholmslinjen, Samsølinjen, Alslinjen, Langelandslinjen och Fanølinjen i samma rederi.
Enligt Pressmeddelande.