tisdag 29 apr, 2025

Hertz lanserar nytt reklamkoncept inför sommarens resesäsong; ”För varje resa”.

Foto:Hertz

Dela

Hertz tar nu nästa steg i sin digitala satsning och lanserar det nya reklamkonceptet ”För varje resa” – ett koncept som ska lyfta varumärket, öka igenkänningen och fira det unika i varje resa. Kampanjen är en del av en större digital strategi och framhäver hur varje resa, vare sig det är den fysiska förflyttningen från en plats till en annan eller den personliga livsresan, bär på en unik berättelse.

Kampanjen bygger på ett återkommande manér där olika profiler från skilda områden delar sina personliga historier om just sin resa. Den fysiska resan ges utrymme men även den inre resan, den som formar våra liv och identiteter. 

Som startskott för konceptet medverkar svenska landslagsspelaren i fotboll; Magdalena Eriksson. Med sin kommande resa mot en guldmedalj i Schweiz i sommar, blir Magdalena ansiktet utåt för konceptet i den första kampanjen – en symbol för både den fysiska resan i sommar och den inre resan att nå personliga mål.

– Vi vill att våra kunder ska känna att varje resa, stor som liten, är viktig. Med ’För varje resa’ bjuder vi in dem att följa resan för våra utvalda profiler, och på så vis skapa en starkare koppling – inte bara till vår tjänst, utan till sina egna resor i livet., säger Anders Tärnell, marknadschef Hertz Sverige.

Bakom kampanjen står Hertz marknadsavdelning som både utvecklat konceptet och skapat allt material. Till själva inspelningen tog man hjälp av Svenska fotbollsförbundets nya Sportsmarketing hub. Kampanjen kommer tas ut på sociala och digitala plattformar i både betald annonsering och organiskt innehåll under våren, fram till att EM startar.

Enligt Pressmeddelande.

Dela

Relaterade inlägg

Scuba Travel, Nordens största arrangör av dykresor ser ett stort uppsving och ökat intresse för...
Den kritiserade Tysklandsbiljetten – som gäller på bussar och tåg hela landet – har minskat...
Klockan 02.50 på tisdagsmorgonen hade 82,4% av allt elbehov i Spanien återhämtat sig, skriver landets...
Eldar, studenter och vårkänslor. Här ger Nordiska museets etnolog och intendent Jonas Engman några svar...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy