onsdag 25 sep, 2024

Japan utser AVIAREPS till representant i Norden

Dela

Foto:Fukushima-JNTO-Nordic

Japans nationella turistorganisation (JNTO) har utnämnt Aviareps att representera dem som PR- och handelsrepresentations-agent på den nordiska marknaden (Sverige, Danmark, Finland, och Norge). Aviareps uppdrag är att visa upp Japan som en mångfacetterad turistdestination på hela den nordiska marknaden i handel, media och i olika konsumentgrupper.

Antalet besökare från Norden till Japan översteg 141 000 år 2019 med en årlig tillväxttakt på 6,3%. Det var det högsta registrerade antalet besökare från regionen någonsin, och JNTO strävar efter att stimulera till ytterligare ökad tillväxt på marknaden.

Tomohide Ichikawa, Executive Director på JNTO London Kontor, säger: ”I den närmaste framtiden kommer det nya normala ”att omforma människors resepreferenser. Japan har mycket att erbjuda som turistdestination och är angelägna om att välkomna besökare från Norden, till den stora mängd upplevelser som erbjuds, inklusive unika naturlandskap, regionala kulturer och storstadsresor.

Vi är mycket glada över att ha Aviareps som vår partner och

ser fram emot att arbeta med dem för att stärka våra

marknadsföringsstrategier i nära samarbete med nordiska

medier och resebyråer.”

Thomas Drechsler, Chief Operating Officer Tourism, AVIAREPS, säger: ” Det är en stor ära för Aviareps att representera JNTO på den nordiska marknaden. Våra professionella team på resemarknaden och PR-proffs hjälper till att öka tillväxten och antalet besökare från Skandinavien och Finland.”

Tapani Kauhanen, General Manager Nordic Countries, säger: ”Vi är glada och mycket stolta över att vara de första JNTO-representanterna någonsin på den nordiska marknaden. Vår lokala närvaro i varje nordiskt land är en stor tillgång för att uppnå de uppsatta målen.”

Om JNTO

Japans nationella turistorganisation (JNTO), en offentlig organisation för den japanska regeringen, främjar Japan som en fritids- och affärsdestination med syftet att uppmuntra internationella besökare att söka sig djupare in i japansk kultur och främja utbytet mellan Japan och övriga världen. JNTO: s kontor i London arbetar på åtta utvalda marknader för att sprida information om Japan, utföra publicitet och utställningar runt resor till Japan, utveckla resandet till Japan och mycket mer. År 2020 utsåg JNTO de nordiska länderna till en ny fokus marknad för strategisk utveckling.

Dela

Relaterade inlägg

Tillbaka på jobbet och nästan ett år kvar till nästa semester. Så hur bevarar man...
Rederiet Viking Line och HockeyAllsvenskan har skrivit under ett partnerskap för säsongerna 2024/2025 och 2025/2026....
Flera turister uppges ha skadats i samband med att en isgrotta på Island kollapsat, rapporterar...
First North-listade rese- och eventbolaget Unlimited Travel redovisade en omsättning på 172 miljoner kronor (155)...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy