fredag 20 sep, 2024

Konsumentverket inleder tillsyn mot SAS

Dela

Många personer har anmält SAS till Konsumentverket eftersom de inte fått tillbaka pengar för inställda resor under coronapandemin.

Nu väljer Konsumentverket att inleda ett tillsynsärende mot flygbolaget, rapporterar DN.

– Vi ser i våra anmälningar att de förefaller vara sena med flera återbetalningar, säger Maja Lindstrand, jurist på Konsumentverket, till tidningen.

Enligt Konsumentombudsmannen (KO) ska SAS återbetala inställda resor inom sju dagar. Senast den 3 februari ska flygbolaget presentera hur många kunder i december och januari som fått vänta på sina pengar längre än så.

Om det slås fast att SAS brutit mot KO:s regler riskerar de en miljon kronor i vite.

Källa:TT

Dela

Relaterade inlägg

Tillbaka på jobbet och nästan ett år kvar till nästa semester. Så hur bevarar man...
Rederiet Viking Line och HockeyAllsvenskan har skrivit under ett partnerskap för säsongerna 2024/2025 och 2025/2026....
Flera turister uppges ha skadats i samband med att en isgrotta på Island kollapsat, rapporterar...
First North-listade rese- och eventbolaget Unlimited Travel redovisade en omsättning på 172 miljoner kronor (155)...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy