fredag 10 jan, 2025

Konsumentverket lägger ned ärende mot SAS

Dela

Foto: SAS

Konsumentverket avslutar tillsynsärendet mot flygbolaget SAS, enligt ett pressmeddelande. Bolaget uppger själva att 99,92 procent av de resenärer som drabbats av inställda flyg nu har fått tillbaka sina pengar och Konsumentverket har noterat att antalet anmälningar mot bolaget minskar, står det i pressmeddelandet.

Dock gäller vitesföreläggandet mot SAS året ut och Konsumentverket påpekar att de fortsätter med uppföljningar av hur bolaget sköter återbetalningarna. Resenärer har rätt till återbetalning inom sju dagar när en resa ställts in.

”Om återbetalningstakten försämras finns det inga hinder för att öppna ett nytt ärende mot SAS”, säger Maja Lindstrand, jurist på Konsumentverket, i en kommentar.

Källa:TT

Dela

Relaterade inlägg

Vill du att din reskassa ska räcka längre? FOREX senaste Semesterindex, som visar vad det...
Malta är på väg att överträffa 3,5 miljoner turistankomster under 2024, en betydande ökning från...
Listan för 2025 har utvecklats i nära samarbete med Nat Geos team av reseexperter och...
Tillbaka på jobbet och nästan ett år kvar till nästa semester. Så hur bevarar man...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy