Den förste mars tillträder Martin Kotte som ny säljchef för Air France och KLM på den svenska marknaden.
Martin har fem års erfarenhet från flygbolagskoncernen som Senior Account Manager och senast som säljchef för Finland och de baltiska länderna.
Under drygt femton år har den tillträdande säljchefen arbetat inom reseindustrin i Australien, i Sverige och nu senast som ansvarig säljchef för Finland och de baltiska länderna.
– Vi ser fram emot att förstärka vår säljstyrka med Martin Kotte. KLM stärker sin närvaro i Sverige med en helt ny linje mellan Växjö och Amsterdam och vill fortsätta den positiva utvecklingen av viktiga lokala destinationer som Linköping, Göteborg och Stockholm. Där kommer Martin att spela en viktig roll, säger Paul Terstegge, General Manager Air France och KLM för norra Europa.
Den nya säljchefen kommer att fokusera på att förbättra Air France och KLM:s partnerskap med både resebyråer och företag, på lokal nivå.
– Jag vill bygga en stark säljorganisation med målet att ha mer lokal representation. Det är viktigt att vi finns representerade på de platser vi flyger ifrån. Jag ser också fram emot att bidra till Air France och KLM’s fokuserade hållbarhetsarbete genom att fortsätta informera marknaden om att det finns sätt att flyga mer klimatsmart, säger Martin Kotte.