I början på april tillträdde Mikael Englund som verksamhetsledare för Höga Kusten Turism. Tillsammans med ca 80 medlemsföretag kommer han att arbeta med att stärka varumärket Höga Kusten och skapa säljbara upplevelser i destinationen. – Jag älskar verkligen den här platsen och ser fram emot att tillsammans med företagen fortsätta marknadsföra destinationen och locka ännu fler besökare till Höga Kusten.
Mikael Englund har en bred bakgrund, där han tidigare har arbetat som journalist på SVT och även drivit eget bolag inom marknadsföring. De senaste åren har han jobbat med affärsutveckling på Uminova Innovation i Umeå. I augusti förra året flyttade Mikael med familj till Härnösand och när erbjudandet om tjänsten dök upp kände han att det var helt rätt. – När jag fick möjligheten att jobba med något så spännande som utvecklingen av besöksnäringen i Höga Kusten blev jag jätteglad och tänkte att den här chansen kan jag inte missa. Jag känner att jag har mycket att tillföra i bland annat marknadsföring, och vet också hur man med liten budget kan få stort genomslag, säger Mikael.
Stärka Höga Kustens utbud ytterligare
Från Höga Kusten Destinationsutvecklings sida ser man positivt på rekryteringen och Mikaels breda och gedigna bakgrund. – Just samverkan mellan det kommunala bolaget Höga Kusten Destinationsutveckling och det näringsägda Höga Kusten Turism är jätteviktigt och det är bara genom goda relationer vi verkligen lyckas stärka områdets utbud och tillväxtförmåga, förklarar Mia Karlsson, som är nytillträdd VD för Höga Kusten Destinationsutveckling.