Företaget ökade omsättningen med 10 procent jämfört med föregående års toppnotering på 1 miljard kronor.
Tillväxten beror bland annat på ökat affärsresande, lojala kundklubbsmedlemmar och större efterfrågan på långtidshyror.
Det går fortsatt uppåt för Sveriges största hyrbilsbolag Hertz. Företaget, som under 2017 omsatte 1 miljard kronor, gjorde under 2018 en ny toppnotering och ökade omsättningen med ytterligare 10 procent. Hertz slog också rekord i antal hyresdygn, som under 2018 passerade över 3 miljoner.
Under året ökade också efterfrågan på långtidshyror främst bland privatkunderna, som allt oftare hyr bil under längre perioder och inte bara under sommar- och vintersemestern. Liksom tidigare år växer även andelen utländska hyrbilskunder, som främst kommer från Norge, Danmark och USA.
Hertz har en fortsatt hög efterfrågan på elbilar och hybrider. En annan tydlig trend var att kunderna går från dieseldrivna till bensindrivna bilar. Allt fler kundbokningar sker digitalt och många bokar direkt i mobilen – ofta med kort varsel.
– Vi kommer under 2019 att fortsätta investera i att förbättra kundupplevelsen, bland annat genom utökade öppettider och en chatt på hemsidan, säger Niklas Siljeblad, vd på Hertz.