Sara Hallsund tillträder som Marknadschef för Best Western Hotels & Resorts den 19 mars
Sara kommer fokusera på att flytta fram kedjans position digitalt samt att vidareutveckla kedjans satsning på det lokala entreprenörskapet och skapandet av personliga hotellupplevelser och mötesplatser. Sara kommer närmast från Telenor och Ving.
Nu står det klart att Sara Hallsund blir Marknadschef för Best Western Hotels & Resorts i Skandinavien, världens största kedja av privatägda hotell.
Sara kommer bland annat att arbeta med att flytta fram Best Westerns position digitalt och med att tydliggöra Best Westerns unika satsning på privatägda hotell som erbjuder en personligt och lokalt präglad hotellupplevelse.
– Vi har en väldigt positiv utveckling med nya hotell och genomför stora satsningar inom en rad områden som vår digitala plattform, vårt varumärke och lojalitetsprogrammet. Det känns därför fantastiskt roligt att välkomna Sara som är helt rätt person för att leda dessa satsningar i framtiden , säger Johan Michelson, Sverigechef Best Western Hotels & Resorts.
– Jag ser fram emot att vara en del av världens största hotellfamilj. För mig handlar det om att fortsätta det som Best Western så framgångsrikt gör i dagsläget – att bygga kundrelationer i världsklass med en lokal twist. Vi kommer också att jobba med vårt digitala footprint med alla de spännande möjligheter som finns därute. Så håll ögon och öron öppna, säger Sara Hallsund
Sara tillträder sin roll på Best Western den 19 mars 2018. Sara kommer närmast från Telenor där hon jobbade som Head of Marketing Communication.