onsdag 27 nov, 2024

SAS: Kundens ansvar att hinna med flyget

Dela

Foto:SAS

De kunder som missar sitt flyg till följd av långa köer till säkerhetskontrollen på Arlanda kommer inte få någon ersättning från flygbolag eller Swedavia, uppger SAS Sverige till Ekot.

– Det är väldigt tydligt att det alltid är kundens ansvar att säkra att man är ute i så god tid som det kräver, säger Karin Nyman, kommunikationschef på SAS Sverige och fortsätter:

– Är man ute i god tid så kommer man med sin flight.

De långa köerna på Arlanda beror på att Swedavia har svårt att nyanställa personal till flygplatsens säkerhetskontroller.

Källa:aftonbladet.se

Dela

Relaterade inlägg

Det nyzeeländska företaget Dawn Aerospace gjorde en banbrytande flygning den 12 november när dess raketdrivna...
Norska flygbolaget Norse Atlantic Airways etablerar sig på Arlanda. Bolaget lanserar inför vintersäsongen en direktlinje...
Den finländska pilotföreningen SLL:s utlysta strejk den 9 respektive den 13 december innebär att omkring...
Boeings vd Kelly Ortberg medger nu att flygplanstillverkaren har allvarliga problem med företagskulturen och har...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy