onsdag 27 nov, 2024

SJ utlovar kompensation efter bokningskaoset

Dela

Foto:SJ

SJ meddelar att de kommer att kompensera de kunder som drabbades av bokningsstrulet under årets släpp av jul- och nyårsbiljetter. Det rapporterar SVT.

Under två dygn skickades kunder ut ur bokningssystemet på grund av tekniska problem, något som fick priserna att öka. Sidan kraschade även till en början.

Som en konsekvens av det höga trycket så ökade det automatiserade biljettpriset. SJ meddelar nu att de kunder som påverkades av de automatiserade priserna kommer kompenseras. 

”Vi har ikväll fattat beslut om att kompensera de kunder som trots att de var ute i god tid fick betala ett högre pris”, säger Monica Lingegård, vd på SJ.

Kompensationen är baserad på ett pristak för de biljetter som såldes.

Källa:DI-FinWire

Dela

Relaterade inlägg

Listan för 2025 har utvecklats i nära samarbete med Nat Geos team av reseexperter och...
Tillbaka på jobbet och nästan ett år kvar till nästa semester. Så hur bevarar man...
Rederiet Viking Line och HockeyAllsvenskan har skrivit under ett partnerskap för säsongerna 2024/2025 och 2025/2026....
Flera turister uppges ha skadats i samband med att en isgrotta på Island kollapsat, rapporterar...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy