
I år vinner SJ förstapris i transportkategorin.
De stod det även klart att SJ är vinnaren i transportkategorin när Sustainable Brand Index presenterade sin lista över Sveriges mest hållbara varumärken. Sustainable Brand Index är en av nordens största studie om hållbara varumärken och utgår från FNs utvecklingsmål och principer för miljö och socialt ansvar. I år har 16 600 svenskar tillfrågats och totalt har 326 varumärken undersökts.
– Hållbarhet fortsätter vara en viktig fråga för många och det är glädjande att SJs hållbarhetsarbete uppmärksammas, säger Erica Kronhöffer, hållbarhetschef på SJ.
Av samtliga vinnare i Differs undersökning Sveriges grönaste varumärke hamnar SJ på plats tre. Vinnaren i år är Coop, som SJ just nu har ett pågående samarbete med.
– Vi är stolta över att vi samarbetar med andra hållbara företag och tillsammans kan ge våra kunder ännu bättre erbjudanden, fortsätter Erica Kronhöffer.