måndag 28 apr, 2025

SJ har utsetts till Sveriges grönaste varumärke i kategorin transport

Dela

Foto:sj.se

I år vinner SJ förstapris i transportkategorin.

De stod det även klart att SJ är vinnaren i transportkategorin när Sustainable Brand Index presenterade sin lista över Sveriges mest hållbara varumärken. Sustainable Brand Index är en av nordens största studie om hållbara varumärken och utgår från FNs utvecklingsmål och principer för miljö och socialt ansvar. I år har 16 600 svenskar tillfrågats och totalt har 326 varumärken undersökts.

– Hållbarhet fortsätter vara en viktig fråga för många och det är glädjande att SJs hållbarhetsarbete uppmärksammas, säger Erica Kronhöffer, hållbarhetschef på SJ.

Av samtliga vinnare i Differs undersökning Sveriges grönaste varumärke hamnar SJ på plats tre. Vinnaren i år är Coop, som SJ just nu har ett pågående samarbete med.

– Vi är stolta över att vi samarbetar med andra hållbara företag och tillsammans kan ge våra kunder ännu bättre erbjudanden, fortsätter Erica Kronhöffer.

Dela

Relaterade inlägg

En ny analys utförd av affärsresebyrån FCM Travel bland 450 affärsresenärer i Norden avslöjar tydliga...
Klockan 9 på onsdag släpps SJ:s biljetter för julen. Biljettsläppet resulterar ofta att hemsidan kraschar eller...
Snabbtågsoperatören VR ökar nu antalet resor inför jul och under mellandagarna med över 17 000...
SJ Norge kommer att köra det nya lyxtåget Norient Express, som ägs av NLE AS. Norska...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy