Med motivering om en användarvänlig miljö och nyckelfunktioner som möter användarnas behov kammade SJ hem förstapriset i kategorin Digitala produkter och tjänster i samband med Swedish Design Awards.
– Det är verkligen jätteroligt att vårt intensiva arbete med att hela tiden sätta kundnyttan i fokus får den här uppmärksamheten. Att vinna Swedish Design Awards är en stor ära för oss, säger Jenny Gejke, ansvarig för SJs digitala kanaler.
Juryns motivering av årets förstaplats i kategorin ”Digitala produkter och tjänster” var enligt följande: ”Med en självklar, ren och användarvänlig miljö i grunden, ett antal nyckelfunktioner som löser och underlättar brukarnas behov på individuell nivå samt ett lättsamt och mänskligt språkbruk, har kundernas perception av SJ förflyttas från förseningar och inställda tåg till användarvänlighet och självklarhet med hjälp av design”.
– Tillsammans med våra samarbetspartners Pond och Bontouch har vi på SJ skapat en helgjuten digital upplevelse med användarbarhet i fokus. Målet har varit att göra det enklare och härligare för resenärerna både före, under och efter resan, säger Jenny Gejke.