söndag 5 jan, 2025

Stordalen och Norwegian överens om nytt bonusprogram

Foto: Loyaltyco

Dela

Efter en viss oenighet har flygbolaget Norwegian och Petter Stordalens hotellkoncern Strawberry nu kommit överens om villkoren i duons nya bonusprogram som är tänkt att startas i höst.

I juni förra året blev det känt att Norwegian och Strawberry, som tidigare hette Nordic Choice, skulle slå sina påsar ihop och starta upp ett gemensamt bonusprogram.

Planen var att programmet skulle startas i slutet av 2023 men protester bland ägare och styrelsemedlemmar hos båda parter har fått lanseringen att dra ut på tiden, skriver Dagens Næringsliv.

Tidningen har tidigare rapporterat att investmentbolaget Sundt, som ägs av redararvingarna Christian och Helene Sundt och är storägare i Norwegian, haft invändningar mot bonusprogrammets utformning. Noterbart är att Sundt även är storägare i fastighetsbolaget Pandox som äger många av fastigheterna där Scandic, som är en konkurrent till Strawberry, huserar.

Norwegians vd Geir Karlsen har dock inte velat kommentera kopplingen eller om det har orsakat några meningsskiljaktigheter mellan flygbolaget och Strawberry.

På tisdagen undertecknades till slut avtalet mellan parterna som innebär att bonusprogrammet, som går under namnet Loyaltyco, kan startas till hösten. Norwegian och Strawberry äger 50 procent vardera av bolaget.

Tillsammans har de båda bolagen runt 10 miljoner medlemmar. Duon är också öppna för att välkomna fler företag in i samarbetet i framtiden.

Källa:DI.SE

Dela

Relaterade inlägg

Nära en av tre svenska resenärer (27%) väljer resmål baserat på destinationens lokala kök, det...
Varje år brukar resemagasinet Vagabond släppa en lista med de mest intressanta resmålen under det...
Lagom till det stundande 25-årsjubileet nästa sommar har Öresundsbron slagit nytt rekord. Under 2024 har...
Under 2024 gick totalt 10 141 aktiebolag i konkurs – ett nytt årsrekord och en...

Populära inlägg

Vår webbplats använder cookies. Läs mer om vår användning av cookies: Integritetspolicy