Med sitt nya marknadskoncept ska hotellkoncernen inspirera gäster och medlemmar att uppleva mer, med målet att befästa Strawberrys position som ingångsporten till upplevelser i Norden.
Det har gått ett och ett halvt år sedan Strawberry blev namnet på en av Nordens största och mest omtalade hotellkoncerner. Namnbytet markerade en förändring i bolagets strategi, där målet var att bli mer relevanta för fler, oftare. Sedan maj 2023 har Strawberry startat ett gemensamt bolag med Norwegian kring Nordens nya förmånsvaluta, Spenn, Sveriges nationalarena är nu Strawberry Arena, och nyligen beslutades det att Clarion Collection-kedjan byter namn till Home Hotel.
– När jag grundade Strawberry var det ett renodlat hotellbolag och på 25 år har vi transformerats från en underdog i hotellbranschen till något mycket större. Idag har vi inte bara 250 hotell, utan även Nordens största portfölj av restauranger, 2 000 mötesrum, barer, kaféer, gym och spa, och vi har blivit utsedda till bästa hotellkedjan i Norden. Vi skapar upplevelser över hela Norden, och det är precis det vi vill förmedla med vårt nya koncept. Vi växlar upp och gasar in i 2025, säger Petter A. Stordalen, ägare och grundare av Strawberry.
Lanserar nytt koncept
Konceptet har fått namnet Anycation, med målet att synliggöra företagets portfölj av upplevelser som spänner från boende och konferenser till spa, restauranger och matupplevelser över hela Norden. Forskning visar att semester bidrar till bättre hälsa, kreativitet, prestationer på jobbet och ökad livstillfredsställelse. Med det nya konceptet ska Strawberry inspirera både privatresenärer och affärsresenärer att uppleva mer.
– De flesta i Norden känner till att Stordalen har byggt upp en av Nordens största hotellkoncerner, men Strawberry erbjuder så mycket mer än traditionella hotellövernattningar. Det är precis det vi vill lyfta fram med vår satsning på Anycation. Rebrandingen av Strawberry var det första steget mot att skapa Nordens mest spännande leverantör av upplevelser, och med Anycation omdefinierar vi vad en semester eller hotellvistelse kan innebära för våra gäster. Som företag lever vi efter värderingarna ”Room for All”, eftersom vi hyllar mångfald och annorlundahet. I linje med dessa värderingar har vi utvecklat ett koncept som erbjuder ett oändligt universum av små och stora upplevelser, för alla tillfällen och för alla typer av människor, säger Marianne Orderud, Vice President Brand, Marketing & Digital Sales på Strawberry.
Från idé till koncept
Målet med Anycation är att visa att semestern inte behöver vara två veckor på Gran Canaria eller en långhelg i Paris, utan istället att hitta ögonblick i vardagen – oavsett om det är att få spela ostört i något av Strawberry’s gamingrum, njuta av en middag på TAK, ta en helgresa med vänner till Göteborg eller bara få sova ut när man har småbarn hemma. Koncernens unika portfölj av upplevelser, kombinerad med fyra hotellkedjor och över 40 individuella premiumhotell, ger gästerna möjligheten att hitta semesterkänslan precis utanför dörren.
Konceptet lanseras i Norge och Sverige den 27 januari 2025.
Enligt Pressmeddelande.