FlixBus och Swebus blir idag ett och samtliga resor finns tillgängliga via FlixBus bokningsplattformer.
Under hösten flyttas Swebus verksamheten gradvis över till FlixBus samtidigt som det operationella arbetet övergår till svenska busspartners. I samband med detta kommer bussarna succesivt att färgas grönt. FlixBus är i slutskedet av partnerförhandlingar med flera välrenommerade bussbolag runtom i landet och idag tar Axelssons Turisttrafik över all trafik mellan Stockholm och Västerås. Nästa år kommer FlixBus att utöka det befintliga Swebusnätverket med 25 procent.
Stockholm, 27e augusti 2018 – FlixBus och Swebus blir ett varumärke och integrerar bägge företagens bussnätverk för att skapa marknadens starkaste erbjudande för långväga bussresor i Sverige. Bussarna kommer gradvis att färgas till grönt, vilket kommer att vara slutfört innan årsskiftet.
Peter Ahlgren, VD för Swebus och FlixBus Norden: ”FlixBus har arbetat tillsammans med Swebus för att ta fram den nya tidtabellen som gäller från och med idag. Vi kommer fortsättningsvis att göra vårt bästa för att förvalta Swebus goda rykte och leva upp till kundernas förväntningar. Planen är dessutom att utöka nätverket och att erbjuda flertalet nya resmöjligheter efter hösten. ”