Malaysia Tourism Promotion Board har utnämnt Aviareps att representera dem på den nordiska och baltiska marknaden (Sverige, Danmark, Finland, Norge, Estland, Lettland och Litauen) med ett årskontrakt med från och med 17 October 2022.
Aviareps uppdrag är att visa upp Malaysia som en mångfacetterad turistdestination och öka medvetenheten om Malaysia som ett topp turistmål på den nordiska marknaden, i nära samarbete med lokala partners.
Antalet besökare från Norden till Malaysia översteg 80,000 år 2019 och alla Nordiska marknader visade en lovande ökning de första månaderna 2020. Malaysia är nu helt öppet utan restriktioner efter nedstängning under Covid och strävar nu efter att igen stimulera till ökad tillväxt på marknaden genom utnämnigen.
Datuk Zainuddin Abdul Wahab, Director General of Tourism Malaysia, säger:
”Malaysia har mycket att erbjuda besökare som turistdestination och vi är angelägna om att välkomna tillbaka besökare från Norden till den stora mängd upplevelser som erbjuds, inklusive unika naturlandskap, världsarv, storstadsresor, kulturellt och kulinariskt mångfald. Här möts man av värme, inte enbart från det tropiska klimatet, men också genom den genuina gästfriheten från Malaysias befolkning. Vi är mycket glada över att ha Aviareps som vår partner och ser fram emot att arbeta med dem för att stärka våra marknadsföringsstrategier i nära samarbete med nordiska partners.”
Tapani Kauhanen, General Manager, AVIAREPS Nordic Countries, säger:
”Det är en stor ära för Aviareps att representera Malaysia på den nordiska och baltiska marknaden. Detta mångkulturella land med tropisk klimat som erbuder allt från pulserande storstad till fantastisk natur och underbara stränder är en idelisk resedestination för oss i Norden. Våra professionella team på resemarknaden och vår lokala närvaro i varje nordiskt land är en stor tillgång för att sprida ordet och uppnå de uppsatta målen. Vi är samtidigt glada att Helen Eriksson är med oss på Aviareps och huvudansvarig för kontot för special expertis och kontinuitet.”
Om Malaysiska Turistbyrån
Malaysia Tourism Promotion Board, även känd som Tourism Malaysia, är en byrå under ministeriet för turism, konst och kultur i Malaysia. Den fokuserar på att marknadsföra Malaysia som ett föredraget turistmål globalt. Sedan starten har den vuxit fram som en stor aktör på den internationella turistscenen. Under 2019 registrerade Malaysia 26,1 miljoner turistankomster och RM86,14 miljarder turistkvitton, vilket placerade det bland de största turistdestinationerna i världen.
Enligt Pressmeddelande.