Amerikanska Uber, mest känt för sin nättaxitjänst, ökade intäkterna med 38 procent till 2,95 miljarder dollar i det tredje kvartalet, jämfört med samma period i fjol.
Nettoförlusten ökade dock från det andra kvartalets 891 miljoner dollar till 1,07 miljarder dollar och den höga tillväxttakten innebär en nedgång jämfört med det andra kvartalets 63 procent, enligt Wall Street Journal.
Det framgår av den begränsade resultatrapport det privatägda bolaget släppte på onsdagskvällen.
För första gången gav bolaget detaljer om matleveranstjänsten Uber Eats, som sades stå för 2,1 miljarder dollar i bokningar, motsvarande 17 procent av bolagets totala bokningar på 12,7 miljarder dollar. Några uppgifter om resultatet för Uber Eats framkom dock inte.
”Vi hade ett starkt kvartal för ett bolag av vår storlek och globala ambitioner. Medan vi ser fram emot en börsintroduktion investerar vi i framtida tillväxt av vår plattform, inklusive i mat, frakt, elektriska cyklar och scootrar – och i marknader med hög potential i Indien och Mellanöstern, där vi fortsätter att förstärka vår ledande position”, kommenterade finanschef Nelson Chai i ett skriftligt meddelande till nyhetsbyråer.
Uber har tidigare indikerat att bolaget arbetar för en börsintroduktion under 2019. Banker på Wall Street har indikerat en värdering kring 120 miljarder dollar, motsvarande 1.090 miljarder kronor.
Även den mindre konkurrenten Lyft siktar på en börsnotering nästa år.
Källa:nyhetsbyrån direkt