Den 25 september 2024 samlas några av resebranschens mest inflytelserika aktörer i Stockholm för att delta i den nionde upplagan av Luxury Workshop Day. Detta årliga evenemang erbjuder en unik möjlighet för resebyråer, reseagenter och säljare inom resebranschen att knyta kontakter och utforska de senaste trenderna inom lyxturism. Med en passion för att skapa oförglömliga upplevelser, är detta en plattform där innovation och kvalitet står i fokus.
– Luxury Workshop Day är mer än bara ett evenemang; det är en möjlighet för oss att lyfta fram det bästa av vad världen kan erbjuda de skandinaviska resenärerna, inom lyxturism, säger Helen Wiberg. Vi strävar efter att skapa en miljö där idéer kan mötas och samarbeten kan blomstra. Genom att sammanföra resebyråer, media och destinationer, kan vi tillsammans skapa en starkare marknadsnärvaro för våra exklusiva resmål.
Som en del av Luxury Workshop Day får varje besökare en dedikerad tid med utställare som representerar både klassiska och nya destinationer, för ett utbyte inte bara av namn utan för att få djuplodande information. Det är en chans att utforska de mest innovativa strategierna för att öka synligheten och försäljningen av lyxresorter, samtidigt som man bygger relationer som kan leda till framtida samarbeten.
– Årets utställare är kommer att vissa upp hotel från Maldiverna, Madagaskar, Grekland, Spanien, Bali och Nya Zeeland men här finns även kryssningsfartyg, indisk ayurveda och trendiga Rwanda, berättar Helen vidare. Men, det är också viktigt för oss att sträva mot en bra framtida växling i resebranschen, så vi har bjudit med 14 studenter från TRAC-utbildningen, som lyder under Frans Schartau. Här får de vara med på autentiska möten mellan säljare och köpare samt lära sig om unika produkter.
Syftet med Luxury Workshop Day är att skapa och återskapa kontakter mellan köpare och säljare i resebranschen. Eventet är endast för personligt inbjudna gäster, vilket garanterar en exklusiv och fokuserad miljö. För deltagarna förväntas evenemanget resultera i ökad kännedom om produkter och förbättrad personlig kontakt.
Enligt Pressmeddelande.